Friday 12 October 2012

Penubuhan PASTI An-Nur, Kabong

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah, bersyukur kepada Ilahi kerana diberi hidayah untuk membentuk sebuah barisan AJK PASTI Kawasan Kabong pada 8 September 2012. Dengan terbentuknya barisan AJK ini, kami telah bermesyuarat untuk membincangkan tentang penubuhan Pusat Asuhan Tunas Islam di Kawasan Kabong yang diberi nama PASTI An-Nur. 

Di mana, Kabong adalah sebuah kawasan perkampungan Melayu yang mempunyai penduduk yang agak ramai. Melihat kepada potensi ini, mencetuskan idea penubuhan cawangan PASTI di sini. Menyaksikan kejayaan PASTI di Kuching, Miri dan Bintulu serta perkembangan positif warga bandaraya tersebut dengan pembukaan Pusat Asuhan Tunas Islam ini yang sudah menyerlah akan kepentingan pendidikan berteraskan al-Quran dan as-Sunnah juga menjadi satu semangat untuk kami menubuhkan PASTI An-Nur di Kabong dengan harapan tinggi untuk anak-anak Kabong.

Harapan kami semoga warga Kabong juga menyokong dengan apa yang kami sediakan untuk anak-anak mereka dengan menghantar anak-anak ke PASTI An-Nur. Semoga usaha ini mendapat keredhaan dan keberkataan daripadaNYA. Amin (^_^)

InsyaAllah, PASTI An-Nur akan dibuka pada Januari 2013. Tunggu kedatangan kami warga Kabong..



No comments:

Post a Comment